woensdag 10 oktober 2012

Toch naar buiten [DVD] / Ange Wieberdink


Zonder commentaar wordt van heel dichtbij geregistreerd wat jonge ouders doormaken als hun baby een beperking blijkt te hebben. Saadet begeleidt voor haar werk ouders van kinderen met een beperking. Dan overkomt het haar zelf. Haar zoontje Dereyza wordt geboren met het syndroom van Down.
‘Waarom heb ik zo’n kind?’ denkt Saadet. ‘Wat heb ik verkeerd gedaan?’ Ze wil niet met Dereyza naar het consultatiebureau, want daar zijn andere moeders. ‘Die blikken van: oh, hij is niet normaal. Die doen me pijn.’ Ook Saadets man Cem kampt met tegenstrijdige gevoelens. ‘In het begin voelde ik afstand tot Dereyza. De liefde moest groeien.’ Na een half jaar nemen ze hun zoontje toch mee naar buiten. Saadet: ‘Wanneer ik Dereyza accepteer, zal het minder pijn doen als anderen vragen over hem stellen.’ 

Toch naar buiten [DVD] / Ange Wieberdink. - Amsterdam : Stichting Zie-zo, [s.a.]
Prijs: € 15,50


Bron:

* KLIK, jrg. 41 (2012) nr. 9 (september) p. 28

Recensie:
* Markant : maandblad voor de gehandicaptensector, jrg. 17 (2012) nr. 8 (oktober) p. 33

Geen opmerkingen:

Een reactie posten