woensdag 16 april 2008

Kijk nog eens goed / Amanda Waring [DVD]

Deze dvd bevat een film van 10 minuten en een bijzonder gedicht. De film is bedoeld voor vertoning in besloten kring, als aanzet tot een gesprek over de verzorging van iemand die ernstig ziek is. De inzet van de film is dat oudere mensen en ernstig zieken als een compleet mens herkend en erkend worden en blijven. Deze film opent de ogen van elke kijker. Hoe ga ik zelf eigenlijk om met mijn zieke moeder of vader, buurvrouw of buurman. Hoe behandel ik degene die ik verzorg? Denk ik voor de ander of met de ander? Prachtig materiaal en bijzonder effectief voor iedereen die met zorg voor een ander zorgt. Van beleidsmakers die belevingsgerichte zorg in praktijk willen brengen tot verpleegkundigen en mantelzorgers. Ook bijzonder geschikt als lesmateriaal of aanzet van een workshop. Regisseuse Amanda Waring droeg de film op aan haar overleden moeder.


Kijk nog eens goed / Amanda Waring [DVD]. - Utrecht : Vilans, 2007. - Speelduur: 10 min. - ISBN 9789088390081
Prijs: € 23,95


Vilans

Bron:
* Bijzijn : vakblad voor verpleegkundigen én verzorgenden, jrg. 3 (2008) nr. 4 (april) p. 45

Geen opmerkingen:

Een reactie posten