dinsdag 29 april 2008

Eetstoornissen en overgewicht : herkenning, behandeling, beheersing / Hans Bloks

Boek dat een beeld geeft van de diverse vormen van eetstoornissen en overgewicht. Daarnaast komen de gevolgen voor de persoon zelf en voor zijn of haar omgeving aan bod. Het geeft antwoord op vragen als:

* Waar komen eetstoornissen en overgewicht vandaan?
* Wat zijn de gevolgen van een eetstoornis of overgewicht?
* Wat voor soort hulp kan ik krijgen?
* Wat kan behandeling voor me doen?
* Wanneer moet ik opgenomen worden?
* Kunnen medicijnen helpen?
* Hoe kan ik mijn eetstoornis overwinnen?
* Hoe kan ik mijn gewicht op een goede manier onder controle houden?
* Hoe kan ik een terugval voorkomen?

Eetstoornissen en overgewicht : herkenning, behandeling, beheersing / Hans Bloks. - Amsterdam : Nieuwezijds, 2008. - 255 p. - ISBN 9789057122132
Prijs: € 19,95


Nieuwezijds

Bron:
* Psy : tijdschrift over geestelijke gezondheid en verslaving, jrg. 12 (2008) nr. 5 (mei) p. 44
* MGv : maandblad geestelijke volksgezondheid, jrg. 63 (2008) nr. 57 (juni) p. 567

Geen opmerkingen:

Een reactie posten