donderdag 15 augustus 2013

Mijn niergids

Als een nierpatiënt een nierfunctievervangende behandeling moet gaan kiezen, roept dat allerlei vragen op. Welke behandelingen zijn er? Waar voel ik me het beste bij? Welke behandeling is medisch gezien het meest geschikt voor mij en welke past het beste bij mijn leven? 'Mijn Niergids - Leven met een nierfunctievervangende behandeling' geeft antwoord op deze vragen en helpt een nierpatiënt bij het maken van een weloverwogen en persoonlijke keuze.

Mijn Niergids is voor nierpatiënten die zich gaan oriënteren of heroriënteren op een nierfunctievervangende behandeling. In dit boek treft u informatie over transplantatie, hemodialyse en peritoneale dialyse, thuis of in een centrum. Daarnaast komt de mogelijke keuze om niet te starten met behandelen aan bod. Ook de gevolgen van nierschade komen uitgebreid aan de orde en de impact die de behandeling kan hebben op het dagelijks leven van nierpatiënten en hun nabije omgeving. Dit boek reikt de nierpatient een aantal waardevolle handvatten aan, die hem of haar kunnen helpen bij het maken van een persoonlijke keuze.
Mijn Niergids vervangt het Zorgboek Nierfunctievervangende therapie en is ontwikkeld door de Nierpatiënten Vereniging Nederland en de Nierstichting.

Mijn niergids. - Bussum : Nierstichting
Prijs: € 21,00 (voor patiënten gratis)

Bron:
* TvV : tijdschrift voor verzorgenden, jrg. 45 (2013) nr. 5 (mei) p. 31

Geen opmerkingen:

Een reactie posten