donderdag 15 augustus 2013

Kiezen bij kanker : (hoe) laat ik mij behandelen? : patiënten en artsen aan het woord / Paul Kil

Bij de diagnose kanker slaat vaak de radeloosheid bij de patiënt en zijn familie toe. Toch moet er nagedacht worden of men zich wil laten behandelen, en zo ja, hoe. Want voor één diagnose zijn er vaak verschillende behandelmethoden en de keuze van artsen en patiënten op dit punt heeft meestal meer met persoonlijke dan met medische argumenten te maken.
Kiezen bij kanker. (Hoe) laat ik me behandelen? wil patiënten bewust maken van hun mogelijkheden. Met praktische richtlijnen van dr. Paul Kil en in gesprekken van Corine Koole met wetenschappers, artsen en patiënten, wordt het patiënten en hun naasten makkelijker gemaakt te kiezen tussen de veelheid aan opties op het gebied van onder meer borst- en prostaatkanker en hersentumoren. Wanneer bijvoorbeeld kies je voor een borstsparende operatie, en wanneer voor amputatie? Wanneer voor bestraling, wanneer voor chemotherapie? En op welk moment besluit je een behandeling te staken? Dit boek leidt je door een wereld die je liever niet had willen betreden, maar waar je toch je eigen weg in moet zien te vinden.

Kiezen bij kanker : (hoe) laat ik mij behandelen? : patiënten en artsen aan het woord / Paul Kil & Corine Koole. - Amsterdam : Bert Bakker, 2013. - 281 p. - ISBN 9789035138049
Prijs: € 19,95

Geen opmerkingen:

Een reactie posten