donderdag 2 februari 2012

Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Judith ter Horst


Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. Een rapport is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat het proces van rapportage praktijkgericht behandelt. Het boek gaat uitgebreid in op de meest voorkomende soorten rapporten en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van casussen uit de beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen. 

Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Judith ter Horst. - 3e dr. - Bussum : Coutinho, 2011. - 132 p. - ISBN 9789046902691
Prijs: € 17,50

Bron:

* KLIK : maandblad voor de verstandelijk gehandicaptenzorg, jrg. 41 (2012) nr. 1/2 (januari/februari) p. 31

Geen opmerkingen:

Een reactie posten