vrijdag 14 december 2007

Elke klant is er één / R. Mouton-Verschoor

Gelukkig zijn veel dingen ten goede veranderd in de gezondheidszorg. Toch is er iets wat kennelijk maar moeilijk blijft: de manier waarop in een zorginstelling of een verpleegafdeling medewerkers worden uitgedaagd om samen met hun klant de goede dingen voor hem te doen.

Natuurlijk zijn er veel goede voorbeelden bekend. Maar het komt nog veel te vaak voor dat medewerkers de ruimte niet (durven) nemen om er voor hun klanten het beste van te maken. En hoe veel directeuren roepen niet dat zij er moeite mee hebben dat 'hun' medewerkers niet de juiste ambassadeursrol vervullen?

Over hoe dat komt en hoe zowel leidinggevenden als medewerkers hierin verandering kunnen brengen heeft Jos Spätjens dit boekje geschreven. Het is een pleidooi voor meer zelfinitiatief bij medewerkers om er voor klanten 'voor te gaan'. Tegelijk geeft hij managers en leidinggevenden tips en adviezen hoe ze zo'n cultuur kunnen bereiken.


Elke klant is er één / R. Mouton-Verschoor. - Houten : Bohn Stafleu Van Loghum, 2007. - 72 p. - ISBN 9789031351800
Prijs: € 9,95


Bohn Stafleu Van Loghum

Bron:
* Bijzijn : vakblad voor verpleegkundigen en verzorgenden, jrg. 2 (2007)
* TvV : tijdschrift voor verzorgenden, jrg. 40 (2008) nr. 3 (maart) p. 15

Geen opmerkingen:

Een reactie posten